چارلی

ساخت وبلاگ
------------------------------------------------------- بیلن تا بوشم اَژ دردی گه دیرم  رنگه چی زردَلی زَردی گه دیرم  دِنون اَرسردِنوتا کی؟ دیه بسمه غصه تینی بنوتا کی ؟دیه بسمه جیرم تاوی سِخونم سی بی آخر! لش اِ ژیر بار غصه لی بی آخر! خیارِ ژیر وَلگِ نورَسی بیم مگرقاتل قصی تاته کسی بیم بِسلمونل! دیه آزادم نِمیلِن ولاپیچک گِری شادم نِمیلِن بیلن تا بوشم اَژ دردی گه دیرم منه آیم عملکردی گه دیرم عجب دورونِ وِیرونیکه دردا ! عجب روژِ پریشونیکه دردا ! «وفا» اِ صحنه بی هنجاره اِمرو «محبت» جنسِ بی بازاره اِمرو «دِرو» اما نُخِل دم هرکسی که «تقلب» دارِ میوه زوی رسی که «دوزی» شغلیکه سرمایه نِمیتی جوازکسم و آرایه نِمیتی «ریا» امّا «ریا» امّا مِه کشتی «ریا» چی دوزخ امّا مِه بِرِشتی «ریا» هاتَه شکار جمعِ اِخلاص ودس خالی؟ نه! وَتیخِ دَم اَلماس «ریا» هاتُ «صداقت» بی کفن مِرد دِلِم وِه چاوِ ناهَلمونه دِخ کِرد چه سَرسوز و طراوت بار بیمو هَماری باخِ بی دیوار بیمو چَنی چی سِنه گل بی کینه بیمو چَنی چی کِشتِ دویراِسوینه بیمو «ریا» امّا یِهات اِ طورِ صومی «ریا» امّا نه چی آفات شومی «ریا» واسوره پاییزی گه بی گال سُزونی حرمت هستی و تیتال بیلن تا بوشم اَژدردی گه دیرم هناسی هر مِدُم سردی گه دیرم بِسَلمونی و پینه تویل دیاره پیا داری و بافه سویل دیاره کِلاوکج نایین َ ماشین و ماله مقام و منزلت وَ گاله گاله صفای دی چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 154 تاريخ : جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 19:49

 

لباس محلی عشایر 

چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 131 تاريخ : جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 19:49

چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 152 تاريخ : جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 19:49

وقتی اندیشه ها بلاک وصداها حناق می شودوقتی گرگ ها در پوست میش وحیله ها باب می شود وقتی نداها فتنه وچشم ها گریه می شود وقتی زردی رخسار مردم عادت دیرینه می شود  وقتی نشاط قرنطینه می شود وقتی سکینه دل مردم دریافت یارانه می شود  وقتی بهای آب وبرق وگاز روزانه می شود وقتی ارزش ها دوغاب وحال مردم خراب می شود  وقتی حیف ومیل بی حساب می شود  وقتی هوا بس نا جوانمردانه خراب می شود وقتی ریه ها پر از رمل وماسه می شود  وقتی روستاها خالی از سکنه می شود  وقتی شهر ها بی سامانه می شود وقتی شادی در خونه ها بیگانه می شود  ای چشم بینای این دردها وقت نشده بیایی چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 132 تاريخ : جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 19:49

» نمایش این صفحه بدین معناست که نویسنده وبلاگ یک مطلب را بصورت رمزدار درج کرده است و برای مشاهده کامل مطلب نیازمند آن هستید که کلمه عبور مرتبط با این مطلب را دانسته و وارد کنید.

چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 138 تاريخ : جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 19:49

بعضیا یا خیلیا میگن در فضای مجازی دوستی ها با  روشن  وخاموش کردن دکمه ی شروع  وتمام می شوداما من می گم اینجوری نیست ها!!!  کسانی که بر این باورند پس هنوز معجزه کلمات را نمی دانند واژه ها .عبارات  کلمات حقیقی هستند  وتک تک آنها حس دارند واین حس آدمها رو به هم وابسته می کند که دیگر با خاموش کردن اون دکمه خاموش نمی شود بلکه روشن شده وبه دل گرمای می بخشد ودل را دل داده وبه دنبال  دلبر سر گشته وحیران می کند پس ای دوستان وبلاگی با کلمات نمیشه شوخی کرد چون ممکن است با همون واژه ی که شوخی می کنید  شعله را در دلی شعله ور ودلی را  سرگشته وپر پر کند. من گفته باشم ها ........ شاید ادامه داشت اگه حوصله بود چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

خالق خداوند؟! پرسش : آیا خداوند هم خالقی دارد؟!پاسخ اجمالی:پاسخ تفصیلی:  فیلسوف معروف انگلیسی «برتراند راسل» در یکی از کتابهای خود تصریح می کند که: در جوانی به خداعقیده داشتم و بهترین دلیل بر آن را عله العلل می دانستم و این که تمام آنچه را در جهان می بینیم دارای علتی است و اگر زنجیر علتها را دنبال کنیم، سرانجام به علت نخستین می رسیم و این نخستین علت را خدامی دانیم. ولى بعداً بکلّى از این عقیده برگشتم، زیرا فکر کردم «اگر هر چیز را باید علّت و آفریننده اى باشد، خدانیز باید علّت و آفریننده اى داشته باشد»!این ایراد یکى از معروفترین و در عین حال ابتدایى ترین ایراداتى است که مادّى ها دارند. آنها به عبارت روشنتر مى گویند: «اگر همه چیز را خداآفریده، پس خدا را چه کسى آفریده است؟».حالا چطور شده آقاى «راسل» خیلى دیر به این ایراد برخورد کرده، درست براى ما روشن نیست، ولى از آن جا که این سوال در اذهان بسیارى از جوانان هست، باید دقیقاً مورد بررسى قرار گیرد:در این جا چند نکته اساسى وجود دارد که با توجّه به آن، پاسخ ایراد بخوبى روشن مى شود:آیا اگر ما عقیده مادّى ها را بپذیریم و مثلا با «راسل» هم صدا شویم، دیگر از این ایراد رهایى خواهیم یافت؟ مسلّماً نه!... چرا؟زیرا «ماتریالیستها» هم عقیده به قانون علّیت دارند، آنها نیز همه چیز را در جهان طبیعت معلول دیگرى مى دانند. بنابراین، عین این سوال براى آنها چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

آيا خداوند هم نيازي به آفريينده دارد؟ چرا؟ مطابق با نظريات فلاسفه به اين سؤال پاسخ داده شود. از نظر عقلي درست نيست بپرسيم كه آيا خداوند نيز مانند ساير موجودات خالقي دارد يا نه. چرا كه در هنگام بررسي علت و خالق موجودات نهايتا بايد به موجودي بررسيم كه آن ديگر مخلوق نباشد بلكه فقط خالق باشد چرا كه اگر او نيز مخلوق باشد دوباره مي توان پرسيد كه خالق او كيست و همينطور تا آخر ، كه در اين صورت ما با مجوداتي روبرو خواهيم بود كه علتي ندارند. اگر ما در بررسي مان با سلسله اي از معلولها مواجهه شويم كه تمامشان مخلوق و معلول باشند عقلا تحقق چنين مجموعه اي محال است . در اينجا ما با چند فرض روبرو هستيم : يكي اينكه بگوييم مجموعه اي سلسله علت ندارند ؛ يعني ما معلولهايي بي علت داشته باشيم و اين با اصل عليت كه هر معلولي به علت نياز دارد در تعارض است و لازمه اين حرف آن است كه معلولها خود علت باشند چرا كه وجود يافته اند و اين خلاف فرض ماست كه گفتيم با سلسله اي از معلولها مواجهه هستم. اگر بگوييد مجموعه اعضاء علت اعضاء است خوب مي گوييم مجموعه چيزي جز اجتماع افراد آن نيست و اين بر خلاف فرض ماست. اگر هم بگوييد كه بعضي افراد اين مجموعه علت برخي ديگر است كه اين هم منجر به ترجيح بلا مرجح مي گردد كه محال است. بنابراين ، هر صورتي را شما فرض كنيد نمي توان معلولي را يافت كه به علت نياز نداشته باشد و نيز معلول نمي ت چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

پرسمان شاید این سوال برای برخی رخ نماید که اگر خدا علت جهان است، پس علت وجود خدا چیست؟ و آیا خدا را علت نامعلول انگاشتن، نقض قاعده علّیت نیست؟ پاسخ برخی از فیلسوفان غربی مانند کانت، هگل، اسپنسر، ژان پل سارتر، برتراند راسل، پل فولکیه، جان هاسپرز، آنتونی فلو، رونالد هپ برن و... اعتقاد به علت العلل را استثنای در قانون علیت انگاشته اند، که سرانجام به تصادف باوری و یا اعتقاد به خودآفرینی و تناقض می انجامد و در هر صورت محال و غیر قابل قبول است.1 حل این مشکل تنها در گرو شناخت ملاک حاجت به علت است که در پی می آید. ملاک نیاز به علت در اینکه چرا و بر اساس چه ملاکی، یک چیز در وجود خود حاجتمند علت است، چهار دیدگاه عمده به شرح زیر رخ نموده است: 1. نظریه وجود برخی بر آنند که وجه حاجت به علت همان وجود است و به عبارت دیگر نیاز به علت ذاتی وجود می باشد. بر اساس این نگرش وجود مساوی با معلولیت و وابستگی است و هر آنچه موجود است نیازمند علت می باشد. شهید صدر این نظریه را به پاره ای از فیلسوفان مارکسیست نسبت می دهد.2 مستند طرفداران این نظریه تجربه حسی است. از نظر این گروه تجربه نشان می دهد که در ساحت های گوناگون و موجودات رنگارنگ و مختلف، ربط عِلی برقرار است و هیچ چیز بدون علتی سابق بر آن لباس وجود نمی پوشد.3 بنابراین به حکم تجربه، علیت نظامی فراگیر است و هرگونه وجود نامعلّل چون خداوند مساوی با تصادف اس چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

هر وقت چیزی را ببینید که خیس شده، به دنبال این می گردید که این شی، خیسی را از کجا گرفته اما آیا نیاز است که به دنبال دلیل خیس شدن خود آب بگردید؟ فرق شی خیس شده با خیسی آب در این جاست که خیسی آب از ذات و درون اوست. در حالی که خیسی اشیاء دیگر، ذاتی و درونی آن ها نیست.
وجود معلول، ذاتی و درونی او نیست برای همین شما باید به دنبال این بگردید که وجود را از کجا آورده، اما وجود خدا، هرگز معلول نیست. او وجود را از ذات خودش دارد و از هیچ جای دیگری به دست نیاورده است.

چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

  تولد و تحصیلات: «فرید ریش نیچه در سال 1844 به دنیا آمد. خانواده پدر و مادرش همه کشیشان پروتستان بودند و او را به تحصیل الهیات گذاشتند. اما او از الهیات بلکه مسیحیت رو گردان شد. در زبان یونانی و علوم ادبی تبحر یافت و در دانشگاه بال، شهر معتبر سوئیس، او را به استادی پذیرفتند. وی از اکثر دوستانش جدا شد و با آنان مخالفت کرد. آلمانی‌ها را کم فرهنگ تشخیص داده و جنگ‌های بیسمارک را مخلّ ترقّی فرهنگ آلمان می‌یافت و آرزو داشت که بتواند فرهنگ را در میهن خود، آلمان ترقی دهد. هنوز جوان بود که گرفتار مریضی شد و به ناچار از معلمی دست کشید. سپس ده سال با بیماری کشمکش کرد و تصانیف مهمش نیز در همین دوره ظاهر گردید.   جنون و فوت: سرانجام در چهل و پنج سالگی جنونش آشکار شد. یازده سال هم به این حال باقی ماند و در سال 1900 درگذشت.   آثار و نظریات: نوشته‌های چاپ شده او اغلب بحث انگیز و پرجنجال بوده است. او استاد عبادتهای گزین گویانه و شعاری است.»[1] وی دیدگاه‌ها و نقدهایش را درباره جوامع گذشته، حال و آینده در آثارش با روایتی خاص به تصویر می‌کشد. اثر مهم و معروف نیچه، "چنین گفت زرتشت" نام دارد. هایدگر در مورد این کتاب می‌نویسد: «این اثر مرکز فلسفه نیچه است، و رفیع‌ترین قله ایست که اندیشه نیچه بدان دست یافته است».[2] نیچه در این کتاب طرح روند گذار از گذشته به آینده را با قلم روایت گونه مطرح می‌کند و نگاه چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

 آیا می دانید سکوت یعنی جایی که باید بگوییم نمی گوییم آیا می دانید انسان ممکن است دربیرون سکوت کند اما همواره با خودش سخن می گوید آیا می دانید هیچ کس نمی تواند انسان را از درونش از سخن گفتن با خود باز دارد آیا می دانید تا عقل نباسد نمی توان سخن گفت آیا می دانید وقتی انسان سخن نمی گوید ولفظی بر زبان جاری نمی کند باز از درون سخن می گوید و می اندیشد آیا می دانید سکوت گفتگوی انسان با خودش است ایا می دانید سکوت ظاهر سکوت باشد اما غوغایی در درون باشد آیا می دانید سکوت را با هرچیزی نمی توان پیوند داد آیا می دانید در تمام دنیا سکوت یک زبان دارد آیا می دانید سکوت همیشه خوب نیست آیا می دانید بعضی سکوت ها آتش زیر خاکستر است آیا می دانید سکوت فایل ندارد   چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12

» نمایش این صفحه بدین معناست که نویسنده وبلاگ یک مطلب را بصورت رمزدار درج کرده است و برای مشاهده کامل مطلب نیازمند آن هستید که کلمه عبور مرتبط با این مطلب را دانسته و وارد کنید.

چارلی...
ما را در سایت چارلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : oruj1 بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 3:12